Onafhankelijke cliëntondersteuning

Home > Gezin en maatschappelijk werk > Onafhankelijke cliëntondersteuning

Een onafhankelijke cliëntondersteuner denkt mee over welke zorg het beste bij mensen past en hoe dit geregeld kan worden. De cliëntondersteuning is vooral gericht op de versterking van iemands positie, zodat weloverwogen keuzes gemaakt kunnen worden over de zorg die geboden wordt of gaat worden.

  • De cliëntondersteuner is onafhankelijk van de organisaties die indicaties stellen en de zorg leveren.
  • Zo mogelijk betrekt de cliëntondersteuner uw sociale netwerk bij het zoeken naar oplossingen, bijvoorbeeld familie, mantelzorgers en vrijwilligers.
  • De cliëntondersteuner kent het zorgaanbod in uw buurt en kan bijvoorbeeld aanwezig zijn bij een gesprek met een indicatiesteller (de persoon die vaststelt welke zorg u nodig heeft).

 

Voorbeelden in welke situaties u gebruikt kunt maken van de onafhankelijk cliëntondersteuner:
  • Uw zorgindicatie is gewijzigd en u krijgt minder zorg/begeleiding dan voorheen, terwijl uw situatie niet is verbeterd.
  • U heeft een moeizaam contact met de sociale dienst en bent opgeroepen voor een gesprek, maar wil dat liever niet alleen doen.
  • Het contact met uw werkgever verloopt moeizaam en u zou dit graag willen verbeteren, door een gesprek aan te gaan.
  • U heeft een (zorg)contract gekregen en wilt graag samen even kijken of alles klopt en juist beschreven is voordat u een handtekening zet.

 

 

Contact

U kunt altijd binnenlopen tijdens één van de spreekuren in uw buurt. Daarnaast kunt u ook telefonisch contact opnemen met ons opnemen via het algemene telefoonnummer: (0599) 582460. Liever via de e-mail? Stuur dan een bericht naar info@welzijnwesterwolde.nl.